MADDE 1 - KONU:
İşbu Satış sözleşmesi ön bilgi formunun konusu, SATICI'nın, SİPARİŞ VEREN/ALICI'ya satışını yaptıgı, aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürün/ürünlerin satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ile Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin kapsamaktadır.
MADDE 2 - SATICI BİLGİLERİ:
• Ünvanı: Danıştek Bil. Bilg.Tekn. İç ve Dış Ticaret Ltd.Şti. (Bundan sonra SATICI olarak anılacaktır)
• Adresi: Alemdağ caddesi No:308 Atakent -İstanbul
• Telefon: 0216 316 03 03
• Email: [email protected]
• Mersis No: 0270047130400019
MADDE 3 – SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN/ÜRÜNLER BİLGİLERİ:
Malın / Ürün/Ürünlerin / Hizmetin türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi, satış bedeli, ödeme şekli, alternatif ürün tercihi aşağıda belirtildiği gibidir.
Ürün grubu – ürün adı -
Miktar
Tutar
Cep telefonu grubu
SM-A205F modeli
LCD ekran değişimi
• Teslimat Bedeli: kargo bedeli (SİPARİŞ VEREN/ALICI tarafından karşılanacak)
• Ödeme Şekli: Kredi Kartı ile Ödeme
• Sipariş Tarihi: 17/02/2021
• Teslimat Tarihi: 18/02/2021
• Teslim Şekli: Adrese Teslim
MADDE 4 – SİPARİŞ VEREN KİŞİ BİLGİLERİ: (Bundan sonra SİPARİŞ VEREN olarak anılacaktır.)
• Adı/Soyadı/Ünvanı: Yalçın Teker
• Adresi: Saray Mh. Küçüksu Cd. Bina ve Daire No: 34 Ümraniye/İstanbul
• Telefon: 5336227777
• Email/Kullanıcı Adı: [email protected]
MADDE 5 – ALICI BİLGİLERİ: (Bundan sonra ALICI olarak anılacaktır.)
• Teslim Edilecek Kişi: yalçın teker
• Teslimat Adresi: Saray Mh. Küçüksu Cd. Bina ve Daire No: 34 Ümraniye/İstanbul
• Telefon: 5336227777
• Email/Kullanıcı Adı: [email protected]
MADDE 6 - FATURA BİLGİLERİ
• Adı/Soyadı/Ünvanı: yalçın teker
• Fatura Adresi: Saray Mh. Küçüksu Cd. Bina ve Daire No: 34 Ümraniye/İstanbul
• Telefon: 5336227777
• Email/Kullanıcı Adı: [email protected]
Fatura Teslim: Fatura sipariş teslimatı sırasında teslimat adresine sipariş ile birlikte teslim edilecektir.
MADDE 7:
SİPARİŞ VEREN/ALICI, Danıştek Bil.Bilg. Tekn. İç ve dış tic. Ltd şti siparişlerinde sözleşme konusu ürün/ürünler için, toplam sipariş tutarı üzerinden tüm kampanya ve indirimler düştükten sonra aşağıda belirtilen hizmet bedellerini ödemekle yükümlüdür. SATICI hizmet bedellerini değiştirme hakkını saklı tutar.
• Kargo bedeli
MADDE 8:
SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın sözleşme konusu ürün/ürünlerin teslimatı sırasında kapıda veya online olarak ürün/ürünlerin iptal ya da iadesini talep etmesi durumunda SATICI, SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın iptal veya iade sonrası oluşturduğu toplam sipariş tutarı üzerinden MADDE 7’de belirtilen hizmet bedellerini talep etme hakkını saklı tutar.
MADDE 9:
Madde 4’te belirtilen SİPARİŞ VEREN, Madde 5’te belirtilen ALICI ve Madde 6’da belirtilen FATURA BİLGİLERİ aynı kişiye ait ve/veya farklı kişilere ait olabilir. Farklı kişilere ait olması durumunda verilen ve onaylanan tüm bilgilerden SİPARİŞ VEREN sorumludur. SİPARİŞ VEREN ve ALICI’yı sorumlu tutan hak ve yükümlülükler SİPARİŞ VEREN/ALICI olarak belirtilmiştir.
MADDE 10:
SİPARİŞ VEREN Madde 4’te belirttiği bilgilerin doğru ve Madde 5’te belirttiği bilgilerin ALICI’ya ait olduğunu kabul eder. Verilen bilgiler ile ALICI’ya ulaşılamaması durumunda SATICI’nın sorumluluğu bulunmamaktadır ve tüm sorumluluk SİPARİŞ VEREN’e aittir.
MADDE 11:
Tüketici şikâyet ve itirazları konusundaki başvurular, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da belirlenen parasal sınırlar dâhilinde tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetine veya Tüketici Mahkemesine yapılabilmektedir.
MADDE 12:
Bu hizmet yalnızca perakende satışa ve nihai kullanıma yöneliktir. Toptan ve”yeniden satış” amaçlı siparişlerin ön bilgi formu ve/veya satış sözleşmesi oluşmuş olsa dahi SATICI siparişi iptal ederek teslim etmeme hakkını saklı tutar. Siparişin bu nedenle iptal edilmesi halinde, SİPARİŞ VEREN/ALICI tarafından ürünlerin bedeli ne şekilde ödenmiş ise aynı şekilde SATICI tarafından iade edilir.
MADDE 13:
Bu bilgiler, kullanılan uzaktan iletişim araçlarına uygun olarak ve iyiniyet ilkeleri çerçevesinde ergin olmayanlar ile ayırtım gücünden yoksun veya kısıtlı erginleri koruyacak şekilde ticari amaçlarla verilmektedir.
MADDE 14:
SİPARİŞ VEREN/ALICI, siparişi ile, teslim edilen ürün/ürünler arasında, tartılı ve alternatif ürünlerden kaynaklanan fiyat farklılıklarının ödeme tutarına ayrıca yansıtılacağını ve bu tutarı SATICI’ ya ödeyeceğini kabul ve beyan eder.
MADDE 15:
SİPARİŞ VEREN/ALICI, sipariş ettiği ürün/ürünlerin herhangi bir nedenle tedarik edilememesi durumunda sipariş ettiği ürün/ürünlere alternatif ürün belirleyebilir. Alternatif ürün tercihi için “Satıcı Belirlesin” tercihini işaretlediğinde, alternatif ürünlerin SATICI tarafından seçileceğini kabul ve beyan eder. SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın bu konuda herhangi bir tercihi belirlenemiyorsa, SİPARİŞ VEREN/ALICI sipariş ettiği ürünlerin herhangi bir nedenle tedarik edilememesi halinde yerine SATICI tarafından alternatif ürün belirleneceğini, bu ürününde kabulü dahilinde olduğunu beyan ve kabul eder.
MADDE 16:
SİPARİŞ VEREN/ALICI, sipariş ettiği ürün/ürünlerin herhangi bir nedenle tedarik edilememesi durumunda 15. Madde de belirtildiği şekilde sipariş ettiği ürün/ürünlere alternatif ürün belirleyebilir. Bu durumda SİPARİŞ VEREN/ALICI, alternatif ürün/ürünleri, mağazada o gün itibarıyle satılan fiyat üzerinden teslim alacağını kabul ve beyan eder. SİPARİŞ VEREN/ALICI, mevcut siparişini ileri bir tarihe ertelediğinde siparişinde yer alan ürünleri mağazada o gün itibarıyle satılan fiyat ve stok üzerinden teslim alacağını kabul ve beyan eder.
MADDE 17:
Sözleşme konusu ürün/ürünler, yasal 30 günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için ALICI'nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak işbu sözleşmede belirtilen teslimat tarihine/sözleşmenin ifa tarihine kadar SİPARİŞ VEREN/ALICI’nıngösterdigi adresteki kişi/kuruluşa teslim/ifa edilir.
MADDE 18:
Mesafeli Satış Sözleşmesi’nin akdedilmesi için, işbu sözleşmenin SİPARİŞ VEREN tarafından elektronik olarak onaylanması gerekmektedir.
MADDE 19:
Sözleşme konusu ürün/ürünlerin teslimatı için işbu sözleşmenin elektronik ortamda onaylanarak SATICI’ya ulaştırılmış olması ve bedelinin SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın tercih ettiği ödeme şekli ile SATICI’nın hesabına aktarılmış olması şarttır. Ürün bedeli SATICI’nın hesabına aktarılmaz veya banka kayıtlarında iptal edilir ise SATICI ürün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
MADDE 20:
SİPARİŞ VEREN, Madde 3’te belirtilen sözleşme konusu ürün/ürünlerin temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin tüm bilgileri okuyup bilgi sahibi oldugunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul ve beyan eder.
MADDE 21:
Sözleşme konusu ürün/ürünler, SİPARİŞ VEREN/ALICI'dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesininden SATICI sorumlu tutulamaz. Bu durumda tüm sorumluluk SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya aittir.
MADDE 22:
SİPARİŞ VEREN tarafından Toptan ve “yeniden satış” amaçlı ürün sipariş edilmesi halinde,SATICI toptan ve “yeniden satış” amaçlı ürün siparişini kabul etmemek ve siparişi iptal etmek yetkisini haizdir. Toptan sipariş yararlanma adeti her ürün için maksimum iki (2) adet ile sınırlıdır. SATICI, bir ürün için maksimum iki (2) adetten fazla verilen siparişleri teslim etmeme hakkını saklı tutar.
MADDE 23:
SATICI, sözleşme konusu ürün/ürünlerin sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.
MADDE 24:
SİPARİŞ VEREN/ALICI kendisine teslim edilen ürün/ürünleri kontrol ederek teslim almak ve teslimat eksiksiz gerçekleştirildi ise ürün/ürünlerin eksiksiz teslim alındığına dair sipariş faturasını imzalamak ile yükümlüdür. SİPARİŞ VEREN/ALICI tarafından sipariş faturası imzalanarak teslim alınan siparişlerin SATICI tarafından eksiksiz teslim edildiği anlamına gelir. Bu durumda SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın ürünlerin eksik teslim edildiğine dair itiraz hakkı bulunmamaktadır.
MADDE 25:
Ürün/ürünlerin kapıda teslimi sırasında kredi kartı ile ödeme (online ya da kapıda kredi kartı ile ödeme ) söz konusu olduğunda SİPARİŞ VEREN/ALICI ödemeyi gerçekleştireceği kredi kartı üzerindeki isme ait bir kimlik ibraz etmekle yükümlüdür. Aksi halde satıcının siparişi teslim etmeme hakkı bulunduğunu SİPARİŞ VEREN/ALICI kabul ve beyan eder.
MADDE 26:
Ürün/ürünlerin tesliminden sonra SİPARİŞ VEREN/ALICI'ya ait kredi kartının SİPARİŞ VEREN/ALICI'nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun ürün bedelini ödememesi halinde, SİPARİŞ VEREN/ALICI kendisine bu durumun uzaktan iletişim aracı ile bildirilmesine müteakip 3 gün içerisinde teslim aldığı ürün bedellerini başka bir online ya da kredi kartı yada nakit olarak ödeyeceğini beyan, kabul ve taahhüt eder.
MADDE 27:
SATICI, mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürün/ürünleri süresi içinde teslim edemez ise, durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içerisinde SİPARİŞ VEREN/ALICI'ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde SİPARİŞ VEREN/ALICI siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürün/ürünlerin varsa alternatifi ile degiştirilmesini, ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. SİPARİŞ VEREN/ALICI'nın siparişi iptal edilmesi seçeneğini tercih etmesi halinde ödedigi tutar kanuni faizi ile birlikte iptal talebinin SATICI’ya ulaştığı tarihten itibaren 14 gün içinde kendisine nakten ve defaten ödenir. Alternatif ürün tercih edilmesi halinde ise herhangi bir fark söz konusu ise aradaki fark SİPARİŞ VEREN/ALICI’dan tahsil edilir.
MADDE 28:
Sözleşme konusu ürün/ürünlerin stokta bulunmadığı hallerde SATICI’nın SİPARİŞ VEREN/ALICI’yı durumdan haberdar etmesi ve SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın ödemiş olduğu toplam bedelin ve onu borç altına sokan her türlü belgenin en geç 14 gün içinde SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya iade edilmesi şartıyla SATICI’nın sözleşme konusu ürün/ürünleri teslim etmeme hakkı bulunmaktadır.
MADDE 29:
İşbu sözleşme, SİPARİŞ VEREN tarafından elektronik ortamda imzalanıp SATICI'ya ulaştırılmasından sonra geçerlilik kazanır.
MADDE 30:
Sipariş teslimatları yalnızca SİPARİŞ VEREN’in siparişini verirken belirttiği teslimat adresine kapıya ürün/ürünler teslimi şeklinde yapılacaktır. SİPARİŞ VEREN/ALICI, teslimat adresinin haricinde başka bir yerde teslimat talep etse bile kesinlikle teslimat yapılmayacaktır. Teslimat adresi olarak otopark, kapı önü, park gibi belirsiz yerler gösterilemez; gösterilse bile sipariş teslimatı yapılmaz. Teslimat adresinin işyeri, daire, ev, dükkan veya bunun gibi müşteriye aidiyeti belli olan yerler olması esastır. SİPARİŞ VEREN/ALICI bu hükümleri kabul ve beyan eder.
MADDE 31:
Sipariş edilmeyen malın teslimi veya hizmetin sunulması durumunda; SATICI’nın SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya telefon ya da mail yoluyla bilgilendirme yaparak sipariş edilmeyen malı veya hizmeti geri alma hakkı bulunmaktadır. Sipariş edilmeyen malın veya hizmetin bedelinin ödenmemesi halinde SİPARİŞ VEREN/ALICI bu malı kargo ücreti SATICI’ya ait olmak üzere SATICI adına kargoya vermek veya SATICI’ya iade etmekle yükümlüdür.
MADDE 32:
SATICI teknik nedenlerden kaynaklanan fiyat, ürün ve her türlü güncelleme hatalarından sorumlu değildir.
MADDE 33 - CAYMA HAKKI:
33.1 -
SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın herhangi bir gerekçe göstermeksizin veya cezai şart ödemeksizin, malın teslimine ilişkin sözleşmelerde malın teslim alındığı, diğer sözleşmelerde ise sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 14 gün içinde cayma hakkı bulunmaktadır. SİPARİŞ VEREN/ALICI sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içerisinde de cayma hakkını kullanabilir.
Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
• a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, SİPARİŞ VEREN/ALICININ veya SİPARİŞ VEREN/ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,
• b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda SİPARİŞ VEREN/ALICININ veya SİPARİŞ VEREN/ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
• c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, SİPARİŞ VEREN/ALICININ veya SİPARİŞ VEREN/ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır.
Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.
33.2 -
Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin SATICI’nın 2. maddede bildirilen posta adresi, telefon numarası, e-mail adresine 33.1’de bildirilen süre içerisinde yazılı olarak veya kalıcı veri taşıyıcısıyla SATICI’ya yönlendirilmesi yeterlidir. SİPARİŞ VEREN/ALICI ürünü SATICI’ya geri gönderirken fatura aslını da cayma bildirimi ile birlikte SATICI’ya göndermesi gerekmektedir.
33.3 -
Cayma hakkının kullanılmasında SİPARİŞ VEREN/ALICI mesafeli satış sözleşmesi ekinde yer alan formu kullanabileceği gibi cayma kararını bildiren açık bir beyanda da bulunabilir.
33.4 -
SATICI, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın ürünleri satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun şekilde ve SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde iade edecektir.
33.5 -
SİPARİŞ VEREN/ALICI cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren on dört gün içinde malı SATICI’ya ya da yetkilendirilmiş olduğu kişiye iade etmek zorundadır.
33.6 -
SİPARİŞ VEREN/ALICI aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
• a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI’nın kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
• b) SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
• c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
• ç) Sağlık veya hijyen açısından iadesi uygun olmayıp, tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallara ilişkin sözleşmeler.
• d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
• e) Malın tesliminden sonra ambalajın açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
• f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete, dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
• g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
• ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ve SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
33.8 -
Her türlü iadeler mutlak suretle orjinal kutu ve ürünün ambalajı(koruma bantı) bozulmaksızın yapılmaktadır. SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya kargo belgesi ile teslim edilen elektronik ürünler ve cep telefonları yetkili servis garantisinde bulunmaktadır. Üründe yaşanan sorun ya da ayıplı mal yetkili servis tarafından belgelendikten sonra tarafımızca tüm aksesuarları ile birlikte iade olarak kabul edilmektedir.Cep telefonları ürünlerinde kutu içerisindeki garanti belgesinin kaşelenmesi için ürünün kutusu açılmakta ve orjinal ambalajı açık şekilde teslim edilmektedir. Cep telefonu ürünlerinde bu nedenle kutunun açık olması iade sebebi olarak kabul edilmemektedir.
MADDE 34:
İşbu sözleşmenin uygulanmasında, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da belirlenen parasal sınırlar dâhilinde Tüketici Hakem Heyetleri veya SİPARİŞ VEREN/ALICI'nınikametgahı veya hizmeti satın aldığı yerdeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. Taraflar arasında uyuşmazlık durumunda, öncelikle karşılıklı görüşme ve iyi niyet esastır. Eğer uyuşmazlık bu çerçevede çözümlenemez ise İstanbul Anadolu Mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.
MADDE 35 - Kişisel bilgiler / Ticari İletişim / Paylaşım/Gizlilik:
İşbu sözleşmenin uygulanmasında, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da belirlenen parasal sınırlar dâhilinde Tüketici Hakem Heyetleri veya SİPARİŞ VEREN/ALICI'nınikametgahı veya hizmeti satın aldığı yerdeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. Taraflar arasında uyuşmazlık durumunda, öncelikle karşılıklı görüşme ve iyi niyet esastır. Eğer uyuşmazlık bu çerçevede çözümlenemez ise İstanbul Anadolu Mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.
Alışveriş bilgisi, isim, soyisim, cep telefon numaraları, doğum tarihi, yaşadığı şehir, cinsiyet, gibi kişisel bilgilerinin ve elektonik programlar nedeniyle ulaşılabilen lokasyon bilgisinin, kişisel olmayan bilgilerinin mal ve hizmetlerini tanıtmak, imajını arttırmak , ürün ,hizmet ve iletişimini geliştirmek, Üyelerini tanımak, denetim, veri analizi, araştırma, trendleri anlama, pazarlama ve reklam hizmetlerinde de kullanılmak üzere toplanmasına, veri kayıt sisteminde muhafaza edilmesine, sayılan amaçlarla “Program Ortakları”, GSM Operatörleri / Sosyal Paylaşım Siteleri / Kargo şirketleri gibi ifa yardımcıları ile paylaşılmasına ve işlenmesine izin verir.
Üye aksini belirtmedikçe, üyeliği sonlandığında da, bu madde kapsamında sayılan benzeri amaçlar doğrultusunda, mevcut verilerinin muhafaza edilmesini, paylaşılmasını, işlenmesini kabul eder. Üye, veri paylaşım tercihlerini değiştirmek isterse bu talebini programların iletişim kanallarından bildirebilir. Danıştek Bil.Bilg. Tekn. İç ve dış tic.ltd şti. , kümüle (toplu) Kullanıcı bilgilerini ad-soyad bilgilerini içermeyecek şekilde iş ortakları (yatırımcıları dahil), basın gibi üçüncü şahıslar ile paylaşabilir.
MADDE 37:
Siparişin gerçekleşmesi durumunda SİPARİŞ VEREN/ALICI işbu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır.